Performance-Max-Channels-1

Google ogłosił duże zmiany w kampaniach Performance Max (PMax), odpowiadając na rosnące potrzeby reklamodawców dotyczące przejrzystości i lepszego wglądu w efektywność kampanii. Nowe funkcje obejmują raportowanie na poziomie kanału, pełne dane o zapytaniach wyszukiwania oraz rozszerzone statystyki dotyczące zasobów reklamowych.

Co się zmienia?

Google Ads wprowadza trzy nowe typy raportów, które będą dostępne dla reklamodawców już wkrótce:

1. Raportowanie na poziomie kanału

Reklamodawcy otrzymają szczegółowe dane dotyczące efektywności poszczególnych kanałów, takich jak:

  • Wyszukiwarka Google

  • YouTube

  • Sieć reklamowa (Display)

  • Discover

  • Gmail

  • Mapy Google

  • oraz partnerzy Google

Dzięki temu będzie można zrozumieć, które kanały generują największy ruch, konwersje czy koszty.

raporty-performance-max-google

2. Pełne raportowanie zapytań wyszukiwania

Dotąd Performance Max nie oferowało pełnego wglądu w zapytania użytkowników. Nowa funkcja zapewni więc wysoki poziom szczegółowości, który będzie porównywalny z klasycznymi kampaniami Search i Shopping. Umożliwi to analizę używanych słów kluczowych.

3. Rozszerzone raporty dotyczące zasobów

Nowe raporty będą zawierały między innymi dane o:

  • wyświetleniach (impressions),

  • kliknięciach,

  • kosztach

dla każdego elementu kreatywnego (czyli tekstów, obrazów, wideo), co pozwoli lepiej ocenić, które zasoby działają najlepiej a co nie było do tej pory zbytnio czytelne.

Dlaczego to ważne?

Performance Max od początku cieszy się dużym zainteresowaniem, ale był też krytykowany za brak przejrzystości – dla wielu reklamodawców przypominał „czarną skrzynkę”. Nowe raporty mają więc to zmienić. Menachem Ani z JXT Group zaznacza, że choć dotąd można było uzyskać pewne dane za pomocą własnych skryptów lub zewnętrznych narzędzi, to ich bezpośrednia dostępność w interfejsie Google Ads znacząco zwiększy wygodę i efektywność pracy.

Dodatkowe funkcje i perspektywy

  • Nowa strona Channel Performance pozwoli szybko porównać efektywność kanałów wizualnie.

  • Tabela dystrybucji kanałów do pobrania umożliwi analizę offline.

  • Narzędzia diagnostyczne wskażą np. brakujące lokalizacje sklepu w Mapach lub niską skuteczność stron docelowych w wyszukiwarce.

Google jednak przestrzega przed zbyt krótkowzroczną analizą danych. Jak wspomina, między innymi na swoim blogu, Performance Max ma za zadanie optymalizować całość kampanii, a użytkownicy płynnie przechodzą między kanałami. Skupienie się tylko na ROI z jednego kanału może zaburzyć obraz skuteczności kampanii jako całości.

Kiedy nowe funkcje będą dostępne?

Google planuje otwartą betę nowego raportowania już w ciągu kilku tygodni, a więcej szczegółów zostanie przedstawionych podczas wydarzenia Google Marketing Live 21 maja 2025 r.

Równocześnie pojawią się nowe metryki dla zasobów reklamowych także w klasycznych kampaniach Search i Display.

Równowaga między kontrolą a zaufaniem do AI

Warto jednak pamiętać, że Google wciąż podkreśla wartość automatyzacji. Nawet jeśli teraz otrzymamy więcej danych o działaniach w poszczególnych kanałach, to nadal cała kampania PMax będzie optymalizowana przez sztuczną inteligencję (cokolwiek to znaczy w szczegółach) w czasie rzeczywistym – z myślą o maksymalizacji wartości konwersji. Google apeluje więc, aby nie analizować wyników tylko z perspektywy krótkoterminowego ROI per kanał, lecz patrzeć szerzej – na ścieżki zakupowe użytkowników i ich wielokanałowe zachowania.

Nowe funkcje raportowania w Performance Max – oficjalna zapowiedź Google

Zespół Google Ads ogłosił ostatnio na swoim oficjalnym blogu we wpisie, że z kampanii Performance Max korzysta już ponad jeden milion reklamodawców na całym świecie. W 2024 roku Google wprowadziło ponad 90 usprawnień jakościowych, które automatycznie zwiększyły liczbę konwersji oraz ich wartość o ponad 10%, bez konieczności podejmowania dodatkowych działań po stronie reklamodawców.

Nowością, na którą wielu marketerów czekało, jest wprowadzenie raportów skuteczności według kanałów – funkcji, która pozwala analizować, jak kampanie PMax działają w poszczególnych usługach Google, takich jak: Search, YouTube, Gmail, Discover, Display, Mapy czy sieć partnerów wyszukiwania. Na nowej stronie „Channel performance” reklamodawcy znajdą podsumowanie wyników kampanii oraz wizualizacje danych pokazujące, które kanały najbardziej przyczyniają się do osiągania celów konwersji.

Co więcej, Google udostępni również pełne raportowanie zapytań w wyszukiwarce, dzięki czemu możliwa będzie jeszcze lepsza optymalizacja kampanii PMax, a także szczegółowe raporty dotyczące assetów, zawierające metryki takie jak liczba wyświetleń, kliknięć czy koszt.

Informacje pochodzą z oficjalnego wpisu na blogu Google.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *