google-wskazowki-wynik-wyszukiwania-why-this-result-wyseowana

Jeśli zastanawialiście się dlaczego w wyszukiwarce pojawił się wynik konkurencji a nie Twój – teraz będziemy mieli przynajmniej podpowiedź.

Firma ogłosiła, że Google może teraz wymienić kilka czynników lub powodów, dla których umieścił określony wynik wyszukiwania w swoich listach wyników wyszukiwania. Ta funkcja jest rozszerzeniem pola z informacjami o tym, które zostało uruchomione w lutym 2021 roku.

Wyszukiwarka Google może wyświetlić pasujące wyniki na stronie internetowej i w zapytaniu, w tym wyniki, które były powiązane, ale nie pasowały bezpośrednio. Google podaje również, czy linki z innych witryn wpłynęły na ranking, czy wyniki zawierały powiązane obrazy, oraz czy istniały geograficzne przyczyny rankingu wyników i nie tylko. W rzeczywistości Google powiedział, że istnieje kilka czynników, które ta sekcja może ujawnić, jeśli chodzi o to, dlaczego Google umieszcza określoną stronę w wynikach wyszukiwania.

Google podaje również wskazówki dotyczące wyszukiwania w tym obszarze, które pomogą Ci doprecyzować zapytanie, jeśli okaże się, że wynik nie odpowiada oczekiwanym wynikom.

Oto jak może w przyszłości wyglądać taka funkcja:

google-pokazuje-dlaczego-wyswietla-wynik-w-serpie-wyseowana

Jakie czynniki pokazuje Google w wyszukiwarce?

Oczywiście firma nie ujawnia wszystkich czynników, jakie wzięło pod uwagę przy wybieraniu top wyników ale na pewno będzie podawało takie cechy jak:
  • Czy wyszukiwane hasło pokazało się w wyniku wyszukiwania. Google pokaże jakie frazy kluczowe zostały wzięte pod uwagę przez wyszukiwarkę. Dopasowania to nie tylko widoczna treść, ale mogą to być również słowa w kodzie HTML, takie jak tag tytułu lub inne metadane.
  • Zapytania powiązane z Twoim wyszukiwaniem.
  • Wyszukiwane hasła, które pojawiają się w wyniku. W takim przypadku Google pokaże Ci, jakie terminy zostały dopasowane z zapytania wyszukiwarki do treści i/lub kodu HTML na stronie internetowej sklasyfikowanej przez Google. Dopasowania to nie tylko widoczna treść. Mogą to być również słowa w kodzie HTML, takie jak tag tytułu lub inne metadane.
  • Obrazy związane z Twoim wyszukiwaniem. Google sprawdzi również obrazy na stronie, aby określić, czy te obrazy, być może nazwa pliku obrazu, znajdują się na tej stronie i są powiązane z zapytaniem.
  • Język zapytania. Tego nie potrzebujemy raczej tłumaczyć.
  • Region zapytania. Będzie to szczególnie istotne dla zapytań lokalnych w danym rejonie państwa.

Specjalne wskazówki wyszukiwania – nowość w wyszukiwarce Google.

Google umożliwi również wyszukiwarkom najechanie kursorem na podkreślone słowa w specjalnym polu. Otrzymamy wtedy wskazówki dotyczące wyszukiwania oraz tego jak lepiej zawęzić wyniki wyszukiwania. Przykładowo mogą to być wskazówki dotyczące wpisywania mało znanych ogółowi “guglujących” ludzi polecań, które rozpozna wyszukiwarka. Na swoim blogu jako przykład dla wyszukiwania “jogging” po najechaniu na podpowiedzi wyszukiwania Google sugeruje, że możemy dodać znacznik -running aby wykluczyć niechciane wyniki i dodatkowo zawęzić nasze wyszukiwanie. 
 
Jestem ciekawa jak (i czy) ludzie będą korzystać z tych podpowiedzi a jeśli już będą to jak poprawi to uzyskiwanie jeszcze bardziej spersonalizowanych wyników. W końcu nie będziemy musieli “podpowiadać” wyszukiwarce o co nam dokładnie chodzi. Wręcz przeciwnie – to wyszukiwarka mająca bazę danych wyszukiwać ostatnich dwóch dekad sama podpowie nam jak znaleźć pasujący wynik.

Kiedy możemy się spodziewać zmian w polskim SERPie?

Google oznajmiło, że opcje wskazówek i podpowiedzi wyszukiwania wprowadza dla zapytań angielskojęzycznych dla Stanów Zjednoczonych. Jest więc to dopiero faza testowa dla US, która stopniowo będzie rozszerzana na kolejne kraje i języki. Nie musimy się więc spodziewać tych zmian za wcześnie.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *