zly-wkurzony-szef-seo-pozycjonowanie-zarzadzanie

W obecnych czasach jest już raczej niewiele osób, które prowadząc biznes w sieci nie wiedzą o SEO. Pozycjonowanie stron internetowych małych, średnich i większych biznesów, sklepów internetowych a nawet stron z marką osobistą stało się must-have każdego, kto w ogóle chce konkurować na rynku online. Wciąż jednak możemy spotkać osoby, które nie zdają sobie sprawy jak istotne dla jego/jej marki jest pozycjonowanie stron www. Inni dopiero wchodzą w świat online otwierając swoje pierwsze sklepy internetowe. Dla jednych i drugich przygotowałam 15 powodów tłumaczących dlaczego SEO jest tak ważne a nawet kluczowe w strategii marketingowej Twojej firmy. Zaczynajmy więc!

  1. SEO ma najlepszy współczynnik efektów do ceny

    Wiadomo, że dobra kampania SEO kosztuje – ale dobrze przeprowadzona bez wątpienia przynosi najlepsze (i długotrwałe) efekty względem ceny. Pozycjonowanie jest stosunkowo niedrogie biorąc pod lupę wszystkie wydatki na firmę i marketing. Korzyści dla firmy są jednak znaczne! Nie jest to też do końca wydatek na cel marketingowy a raczej przyszłościowa inwestycja biznesowa.Przykładowe wdrożenie SEO zatrzyma klientów i zainteresowanie stroną na długie miesiące. I, jak większość rzeczy w życiu, im więcej uwagi poświęcimy pozycjonowaniu, tym większe kupony będziemy przysłowiowo później od tego odcinać.

  2. Ruch z wyszukiwarki to główne źródło ruchu w witrynie

    Bezpłatne wyszukiwanie stron po różnych zapytaniach stanowi ogromną część odwiedzin witryny większości firm i jest kluczowym elementem ścieżki zakupowej. Ostatecznie skłania też użytkowników do ukończenia konwersji lub zaangażowania się. Nie musimy tutaj skupiać się na wszystkich istniejących wyszukiwarkach jak: Yahoo, Bing, Baidu, Yandex, DuckDuckGo i wiele, wiele innych…wystarczy, że skupimy się na Google dla polskich stron (i ewentualnie Bingu dla amerykańskich). Ten gigant posiada znaczną większość użytkowników i to tam właśnie Twoja strona musi znaleźć się w pierwszej trójce wyników.

    Udział Google w rynku osiągnął nawet 97,03% na urządzeniach mobilnych, co jest oszałamiającą wartością, jeśli weźmie się pod uwagę, że użytkownicy Internetu są teraz na pierwszym miejscu. W ten sposób 97 wyszukiwań na 100 przeprowadzonych za pośrednictwem telefonu komórkowego we Francji przechodzi przez Google. W związku z tym dobre referencje Google są często głównym celem strategii SEO. – guestblogging.pro

    udzial-wyszukiwarek-seo-w-2021

  3.  SEO buduje zaufanie i wiarygodność

    Celem każdego doświadczonego SEOwca jest stworzenie silnego fundamentu pod piękną, łatwą w obsłudze stronę www z czystym, efektywnym interfejsem użytkownika. Dzięki zaufaniu i wiarygodności marki oraz jasności przekazu strona zdobywa zaufanie użytkowników, którzy chętniej powracają i równie chętnie polecają ją innym.

    Oprócz czynników wymienionych powyżej, autorytet strona zdobywa również poprzez:

    – Naturalne linki
    – Pozytywne zachowanie użytkownika
    – Sygnały uczenia maszynowego
    – Zoptymalizowane elementy i treści na stronie.

     

  4. SEO pozwala lepiej zrozumieć klientów

    Prześledzenie czynności jakie podejmują użytkownicy pomoże rozgryźć nie tylko małe trendy wyszukiwania i zachowania ale także  zmiany zachowania i intencji klientów w skali rynkowej. Dane, jakie dają nam narzędzia do monitorowania pozycjonowania takie jak:  analiza SERP, ilość i rodzaje zapytań w witrynie i tych kierujących na nią po big data, które przy pomocy analityka pokażą szczegóły w zachowaniu użytkowników.

  5. Dobrze zrobione SEO to lepszy UX (wrażenia użytkownika)

    Kto nie interesuje się kwestią UXową swoich domen – ginie zarówno dla klienta jak i dla algorytmów wyszukiwarek. User Experience stał się priorytetem marketerów na całym świecie, głównie dzięki kolejnym zmianom algorytmu Google, który w ciągu ostatnich lat coraz bardziej promuje przyjemne dla użytkownika strony, które łatwo mogą obsługiwać – szczególnie na telefonie. Promuje je także w SERPie.  Doświadczenie użytkownika stało się priorytetem numer jeden każdego marketera. Każdy chce lepszych rankingów organicznych i maksymalnej widoczności. Jednak niewielu zdaje sobie sprawę, że optymalne wrażenia użytkownika to duża część dotarcia do celu.Google nauczyło się, jak interpretować dobre lub niekorzystne wrażenia użytkownika, a pozytywne wrażenia użytkownika stały się kluczowym elementem sukcesu witryny.Aktualizacja Google Page Experience Update to coś, czego marketerzy we wszystkich branżach będą musieli przestrzegać i jest częścią ich długotrwałej koncentracji na wrażeniach klientów.

  6. Lokalne SEO oznacza większe zaangażowanie, ruch i konwersje

    Wraz ze wzrostem i rosnącą dominacją ruchu z telefonów komórkowych wyszukiwanie lokalne stało się fundamentalną częścią sukcesu małych i średnich firm. Wiele z nich opiera się dzisiaj na Facebooku nie posiadając nawet swojej strony, jednak w pewnym momencie zaczyna tracić gdyż nie każdy potencjalny klient korzysta z Facebooka i w ogóle poszukuje tam lokalnych firm. W większości przypadków wyszukuje je właśnie w wyszukiwarce wpisując “fraza kluczowa miasto / dzielnica”.

    Kiedy mamy stronę www swojego stacjonarnego biznesu potrzebujemy SEO. Lokalne SEO ma na celu optymalizację Twoich usług pod kątem określonej lokalizacji, aby ludzie z okolicy mogli Cię szybko i łatwo znaleźć. To w końcu o krok bliżej do zakupu. Pozycjonowanie lokalne stacjonarnych firm bazuje na określonych dzielnicach, miasteczkach, miastach, regionach, a nawet województwach, aby marka zaistniała na stałe na poziomie lokalnym.

  7. SEO wpływa na cykl zakupowy

    Badania nad ścieżką zakupową stają się kluczowym elementem SEO, a znaczenie badań w czasie rzeczywistym rośnie, dlatego warto zainwestować w SEO i przeanalizować cykl zakupowy klienta. Używanie pozycjonowania do przekazywania wiadomości o dobrych ofertach, przełomowych produktach i usługach i wartości tego, co oferujesz klientom, odmieni funkcjonowanie Twojego biznesu. Wpłynie to również bardzo pozytywnie na cały cykl zakupowy.

  8. SEO stale się poprawia, a najlepsze praktyki są zawsze aktualizowane

    Jeśli kiedyś już zainwestowałeś/aś w SEO i przyniosło to efekty – wspaniale. Mimo to, jeśli był to jednorazowy zabieg (rok pracy zewnętrznej agencji x lat temu itp.), a witryna nie jest konsekwentnie ponownie monitorowana i analizowana, osiągnie próg, na którym nie będzie już mogła się poprawić i po okresie stagnacji zacznie spadać w SERPie (w wynikach wyszukiwania). Sposób, w jaki ewoluuje świat wyszukiwania (zasadniczo według kaprysów Google) wymaga ciągłego monitorowania zmian, aby wyprzedzić konkurencję i, miejmy nadzieję, znaleźć się lub utrzymać na pierwszej stronie wyników. Korzystanie z BI, narzędzi analitycznych do monitorowania widoczności i pozycji oraz monitorowanie istotnych zmian algorytmów zawsze przyniesie korzyści markom, które reagują na czas. Wiemy, że Google dokonuje tysięcy zmian algorytmów rocznie. Jeśli pozostawisz stronę “samopas” ciężko będzie później wrócić na szczyty wyszukiwań.

  9. Zrozumienie SEO pomaga zrozumieć środowisko sieci

    W stale zmieniającym się środowisku, jakim jest sieć WWW oraz cała branża e-commerce, bycie na bieżąco z zachodzącymi zmianami może być wyzwaniem. Starajmy się jednak być na bieżąco z najważniejszymi zmianami zachodzącymi w branży pozycjonerskiej. Znajomość środowiska internetowego, w tym taktyk stosowanych przez inne firmy i konkurencję, zawsze będzie korzystna dla nas jako marki.

  10. SEO = PR

    Nie jest tajemnicą, że SEO pomaga budować wartość Twojej marki w perspektywie długoplanowej – ma więc ten sam cel co PR. Ludzie szukają wiadomości i powiązanych artykułów, a dobra strategia SEO i PR oznacza, że Twoja marka będzie zawsze widoczna, Twoje treści zostaną z chęcią przeczytane, a Twoje produkty lub usługi sprzedadzą się. SEO nie może być traktowane jako wyizolowane procesy gdzieś na boku, więc integracja z PR jeszcze bardziej przyczyni się do dobrego wyniku marki.

  11. To długoterminowa strategia

    To w sumie kontynuacja powyższego punktu ale z innej perspektywy. SEO może (i miejmy nadzieję, że ma) mieć zauważalny wpływ w ciągu pierwszego roku od podjęcia działań, a wiele z tych działań przyniesie efekt nawet po roku od wprowadzenia i utrzyma się na kolejne lata. Nie muszą to być też najnowsze, wyśrubowane praktyki czy pionierskie rozwiązania. Często już podstawowe zadbanie o SEO strony (szybkość ładowania, strona mobilna, responsywność, uzupełnione opisy czy zminifikowane grafiki i skrypty) pozwoli na zadowalający wynik na początku.

  12. Nic nie jest bardziej policzalne niż wyniki działań SEO

    SEO jest policzalne! I chociaż ciężko jest tutaj wyliczyć ROI, to płatne wyszukiwanie i każde kliknięcie można wyliczyć co do grosza. Każde działanie można też śledzić dzięki takim narzędziom jak Google Analytics czy Search Console. Jeśli dołożymy do tego płatne narzędzia do analityki jak Semrush, Majestic czy Ahrefs to otrzymujemy wtedy wgląd w praktycznie każde działanie podjęte na stronie. Jako marka powinieneś/powinnaś interesować się obecnym miejscem firmy, tym w jakim punkcie się teraz znajduje i chcieć zrozumieć procesy, jakie w niej zachodzą. W przypadku SEO dane nigdy nie kłamią – sukces, porażka, spadki i wzrosty – wszystko jest tutaj pokazane jak na dłoni.

  13. SEO otwiera nowe możliwości budowania marki

    Wysokiej jakości SEO zawsze idzie w parze z odkrywaniem i wykorzystywaniem nowych możliwości i innowacyjnych rozwiązań. Nasz produkt lub usługę chcemy w końcu przedstawić w jak najlepszym świetle i ukazać je takimi, jakimi są naprawdę. Promowanie marki z pasją i doświadczeniem to także odpowiednie jej pozycjonowanie. Nikt w końcu nie uwierzy w nasz produkt, jeśli my sami w niego nie uwierzymy. Nowe możliwości związane z SEO mogą pojawić się na wiele sposobów – od dostarczania treści, możliwości cyfrowych i społecznościowych po pomoc w strategiach sprzedaży, produktów i obsługi klienta. Od nas zależy co wybierzemy.

  14. Jeśli nie jesteś na pierwszej stronie, nie wygrywasz kliknięcia – zwłaszcza przy zerowych wynikach (P0)

    SEO staje się grą o pozycje zero, czyli naszą stroną pokazującą odpowiedź na zapytanie bezpośrednio na górze wyniku wyszukiwania Google. Użytkownik dostaje odpowiedź na swoje zapytanie bez konieczności klikania jakichkolwiek rzeczywistych linków z wyników wyszukiwania. Mówi się, że pierwsze trzy pozycje w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania powodują ponad 50% wszystkich kliknięć, podczas gdy do 30% wszystkich wyników na stronie 1 i 2 w ogóle nie jest klikanych. Co to dla nas oznacza?

    Że wyniki bez kliknięcia wygrywają. Że jeśli nie jesteś jeszcze w top 3 wyszukiwań to celem jest pojawienie się tam.
    Oraz, że nadal jest zbyt wiele przypadków, gdy użytkownik wpisuje zapytanie i nie może znaleźć dokładnie tego, czego szuka (dla wielu zapytań wciąż nie ma stworzonego wyniku zerowego).

  15. SEO pozostanie z nami na zawsze – ignorowanie go to szkodzenie sobie

    Konsumenci zawsze będą chcieli produktów i usług online, a marki zawsze będą szukać najbardziej opłacalnego sposobu, aby to im go dostarczyć. Podczas gdy rola SEO może się zmieniać, a strategie ulegać zmianom, stale otwierają się nowe możliwości jak wyszukiwanie głosowe, nowe aplikacje, nowe przenośne urządzenia, które powstaną w przyszłości i Internet rzeczy (IoT).

     

15 powodow szefa infografika

Podsumowując macie tutaj wszystko, co daje optymalizacja stron i ich pozycjonowanie i dlaczego zawsze warto jest zainwestować w SEO swój czas i pieniądze. Zalet możemy znaleźć o wiele więcej jednak te 15 jest najbardziej widocznych lub odczuwalnych dla naszego biznesu i mocno wspiera jego rozwój i widoczność w sieci.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *