Dosłownie dzisiaj na jednym z prowadzonych przeze mnie fanpage’y Facebook pokazał mi komunikat o nowej funkcji. Czym jest Facebook Wi-fi i jak połączyć go ze stroną Twojej firmy?

Facebook chwali nową opcje jako rozwiązanie dla “nawiązania kontaktu z klientami i przyciągnięcia większej ilości osób do Twojej firmy”:

Zwiększ liczbę polubień i zameldowań na stronie na Facebooku, kiedy goście łączą się z Twoim Wi-Fi.

Możemy więc stwierdzić, że Facebook chce popracować nad polepszeniem statystyk zameldowań, których wiele fanpage’y ma wciąż stosunkowo niewiele w porównaniu do liczby polubień i obserwujących. W jaki sposób zamierza to uczynić?

Jak działa Facebook Wi-fi?

Pomysł jest niezwykle prosty a zarazem dość rewolucyjny.

Będąc w naszej firmie lub w pobliżu niej możemy połączyć się z bezpłatnym Wi-Fi. Ale czy na pewno bezpłatnym? Aby uzyskać dostęp do darmowego internetu użytkownik musi zaakceptować zameldowanie w danym miejscu (na Facebooku) lub zaobserwować nasz profil (na Instagramie). Opcja ta jest to ominięcia jednak bez wątpienia powinno to wpłynąć na liczbę polubień i zameldowań poprzez jedną psychologiczną regułę.

Jeśli dajemy coś za darmo druga osoba naturalnie czuje potrzebę odwdzięczenia się – platforma w tym momencie podpowiada więc aby podziękować za darmową sieć Wi-fi polubieniem profilu lub zameldowaniem. Prosta czynność zaspokaja psychologiczną potrzebę jednocześnie spełniając swoje cele biznesowe.

Jakie korzyści ma firma używając Facebook Wi-fi?

Pierwszym, zauważalnym od razu plusem uruchomienia własnej sieci Facebook Wi-fi jest potencjalny wzrost zameldowań na Twojej stronie firmowej na Facebooku oraz zwiększenie liczby polubień profilu na Instagramie.

Nie wiem jeszcze czy Twarzoksiążka wybiera te opcje zamiennie, czy wybiera je firma ustawiając swoje Wi-fi ale każda z nich jest prostym sposobem na zwiększenie publiki, do której docierają nasze posty.

Kolejną rzeczą, która ma zapewnić darmowe Wi-fi od Facebooka mają być dedykowane pod tą funkcjonalność statystyki.

Na prezentacji widzimy mobilny wygląd, na którym pokazane są odwiedziny i zameldowania zdobyte przed funkcje darmowego internetu od Facebooka. Na razie, nawet na polskiej wersji opisu funkcjonalności widzimy screeny po angielsku, jednak sam pomysł jest łatwy do zrozumienia.

Widzimy tutaj takie mierzalne wartości jak:

  • łączna ilość zameldowań na naszej stronie poprzez Facebook Wi-fi
  • rozbicie na unikalnych i powracających odwiedzających
  • procentowy stosunek osób, powracających na nasz profil i ponownie korzystających z naszej sieci

Wydaje się więc, że platforma społecznościowa bardzo przejrzyście podchodzi do nowej funkcjonalności i otwarcie przekazuje jak popularne będzie Facebook Wi-Fi w promocji naszego biznesu.

Jak włączyć Facebook Wi-Fi?

Facebook chwali się, że skonfigurowanie własnego Wi-fi to jedynie 20 minut “lub krócej”. Co potrzebne jest więc aby skorzystać z nowej funkcji socialmediowego giganta?

Aby uruchomić bezprzewodową sieć internetową od Facebooka potrzebujemy do tego odpowiedni sprzęt. Potrzebny będzie więc nieużywany router do wysyłania sygnału. Dodatkowo na stronie wspomniany jest także własny telefon, poprzez który konfigurujemy całość.

Jeśli chodzi o dostępny potrzebujemy uprawnień administratora strony firmowej na Facebooku (nie mylić z adminem Fanpage’a – to dwie inne rzeczy) a więc najwyższe możliwe dla usera uprawnienia strony. Co istotne to również posiadanie wyszczególnionych danych adresowych czyli fizycznej siedziby firmy co wydaje się oczywiste.

Następnie robi się trudniej.

Musimy znać proces instalacji naszego routera i go skonfigurować i sparować z Facebook Wi-fi. Facebook podpowiada nam w tym momencie wyświetlając listę najpopularniejszych routerów i podlinkowując filmiki na YouTubie z instalacją każdego modelu. Co ciekawe, Instagram obsługuje tylko jeden model: EnGenius a reszta listy poświęcona jest Facebookowi.

Na tym etapie trudno mi powiedzieć jak trudny jest proces instalacyjny ponieważ nie jestem sieciowcem jednak może okazać się to trudne dla osób nietechnicznych. Sam Facebook podpowiada tutaj aby “skontaktować się z lokalnym technikiem, aby uzyskać pomoc”.

Czy technologiczna strona samodzielnego ustawienia połączenia będzie to więc przeszkodą dla biznesów? I jak wiele firm zdecyduje się na takie rozwiązanie?

Jestem ciekawa czy będzie to trafiony pomysł i z niecierpliwością czekam na rozwój tej funkcjonalności.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *